Over een klein tafeltje

DSC_0083

DSC_0149

In de laatste weken van deze zwangerschap, viert de nesteldrang hoogtij. Ik heb niet alleen last van opruimwoede, maar bedenk ook allerlei helemaal niet zo hoognodige projecten voor mezelf, die ik dan ook direct uitgevoerd wil zien.

Rava had een schattig ouderwets schooltafeltje, nog helemaal netjes. Ik vond het op een rommelmarkt. Niks mis mee, aldus vriend. Daar dacht ik ruim 36 weken zwanger met niet te stuiten nesteldrang, toch écht anders over.

Het moest roze, zoals er de laatste tijd wel meer roze (of pastel) moest. Dus schuurde en verfde ik gehurkt met buik, totdat het tafeltje en de stoeltjes me mooi tegemoet glommen. Daarna moest er nog een kussentje bij het stoeltje, en oh, Rava had ook nog wat nieuwe rokjes nodig. En toen ik toch achter het naaimachine zat kon ik ook nog wel een matrasje en dekentje voor in het poppenbedje naaien.

Maar goed, het moraal van dit verhaal is dat Rava waarschijnlijk nog een houtkleurig tafeltje had gehad wanneer ik me niet in deze zwangere toestand zou bevinden (en er waarschijnlijk nog wel meer in niet opgeruimde staat zou zijn. Jazeker, er zijn ook voordelen..)

De poster met vogels is trouwens een uitvergrote foto die ik nam uit het boek Vogels van Alain Gree. Daar staan zulke mooie illustraties in, maar ik vind het zonde uit mooie boeken te knippen. Een foto maken van een prent is dan een prima alternatief.

Fijn weekend gewenst!

2 Reacties op “Over een klein tafeltje

  1. Hier ook hoogtijdagen (gisteren uitgerekend!) en herkenning alom. Ik heb deze zwangerschap zoveel gekleurde meubels wit geschilderd (very unlike me…) en voor het eerst sinds jaren mijn naaimachine weer gebruikt.
    Ik had ook een oud schoolstoeltje zoals deze, maar jaren geleden verkocht. Nu spijt van…
    Succes met je laatste loodjes!

    • Oho wat spannend, jij bent er écht bijna. Zet ‘m op! En ik blijf het bizar vinden dat onder invloed van zwangerschapshormonen er allerlei zaken aangewakkerd worden. Enne, die schoolstoeltjes tref ik hier regelmatig bij de kringloop aan voor weinig. Mogelijk bij jullie in de buurt ook?

Geef een reactie

