Oh Unicorn!

DSC_0204

DSC_0179

Misschien kwam het doordat ik teveel gelukzalige eenhoorns bij Dora voorbij had zien draven, in ieder geval had ik op de een of andere manier de behoefte gekregen om een eenhoorn voor het kleine meisje te maken. In eerste instantie werd het een exemplaar van fleece, die opgevuld moest worden anders bleef het dier niet staan. Van zijn regenboog af galopperen zou helemaal lastig worden, daarom maakte ik er nog een van een lekker dik vilt, waardoor de unicorn een handpop werd.

Werken met vilt is zo makkelijk omdat je het niet af hoeft te werken. Ik tekende twee keer een patroon, en maakte van restjes vilt de manen, hoorn, ogen en de regenboog. Je zou het zelfs kunnen lijmen, maar ik koos ervoor om alle details er met het naaimachine op te maken. Enkel de twee delen op elkaar stikken en klaar is je handpop. Er is al volop mee gespeeld, Rava is een zeer contente unicorn-bezitster kan ik je melden!

5 Reacties op “Oh Unicorn!

Geef een reactie

