Pixum en de jaguar

DSC_0033

DSC_0007

Een poosje geleden ontving ik een mailtje van Pixum, met daarin de vraag of ik interesse had om een van hun producten uit te proberen en daar een review over te schrijven. Het toevallige was, dat ik op zoek was naar een manier om o.a. de gevonden prenten uit het oude boek wat ik recent vond, af te laten drukken.

Ik koos ervoor om via Pixum de foto’s die ik gemaakt had van de raaf, jaguar en de ibis, af te laten drukken als zijdeglans fotoposter. Ook liet ik een foto die ik 1,5 jaar geleden in Frankrijk maakte afdrukken als poster. Ik wilde graag iets anders in de lijst boven de eettafel, en deze foto geeft voor mij precies weer waar ik zo van houd als we op vakantie zijn. Slenteren door kronkelige smalle straatjes, die uitkomen op kleine dorpspleintjes vol groen. Waar oude dames op sandalen met een houten bezem hun stoep schoonvegen, voordat ze uitrusten op een bankje tussen al het groen waarachter hun gekleurde huis verstopt zit.

Het uploaden van je foto op de site gaat heel makkelijk, al moest ik vervolgens even puzzelen om de foto’s in een juist formaat te krijgen, zonder veel last van snijverlies te hebben. Fijn is dat je precies kunt zien hoe groot de foto uitvalt op je muur. Binnen twee werkdagen ontving ik de posters, netjes in een grote koker. Het papier is mooi dik, en de posters zijn helder en scherp. De afdrukken van de oude prenten zijn wat vlekkerig, maar dat ligt puur aan het feit dat ze oud zijn, en het bewerkte fotokopieën zijn, juist dat heeft wel zijn charme eigenlijk. Ik ben er blij mee!

Wil jij de Jaguar of de Ibis bij jou aan de muur, laat dan even een reactie achter, dan kies ik volgende week een nieuwe eigenaar uit!

6 Reacties op “Pixum en de jaguar

  1. Wat een mooi plaatje zo. Heel fijn. Ik wil wel meedingen hoor naar een mooie poster. zijn allebei erg tof. Al is de ibis toch wel favoriet. Staat tof op Rosie haar kamer…of misschien toch liever in de huiskamer…☺ groetjes Winnie

  2. Wat leuk dat je de laatste tijd weer wat vaker blogt, ik lees je blogs graag! Wij gaan onze slaapkamer binnenkort helemaal veranderen, dus zo’n poster zou te gek zijn! Helemaal omdat ik zeker weet dat mijn vriend die jaguar ook super zal vinden (de rest van de kamer wordt wat smaak betreft nog een hele uitdaging…!)

  3. Super leuk, die posters. Word ook helemaal gelukkig van jouw omschrijving van het slenteren in het Franse. Wat wil een mens nog meer? Ik ding graag mee voor de jaguar 🙂
    Lieve groetjes,
    Shara

Geef een reactie

