Courgettequiches

FotoFlexer_Photo2

Als je nu aan het bedenken bent wat je vanavond toch eens zal gaan eten, dan tip ik je: maak courgettequiches.

Simpel en snel klaar, daar ben ik toch wel voorstander van. En dan ook nog eens zeer smakelijk.

Nodig voor 4 personen:

1 grote courgette

1 teen knoflook

1 bakje cottagecheese

chiliflakes

1 pakje deeg voor hartige taart (ik zou liever zelf deeg maken of bladerdeeg gebruiken)

Tomaatjes

peper en zout

Doen:

Oven voorverwarmen op 200 graden. De courgette raspen (ik deed de courgette even kort in de keukenmachine samen met de knoflook en de chilivlokken) en knoflook uitpersen. Meng de cottagecheese met de courgette en de knoflook. Voeg wat peper en zout naar smaak toe. Ik deed er ook wat verse oregano doorheen. Kleine taartvormpjes invetten met boter,  bekleden met deeg, kaasmengsel erin, tomaatjes eroverheen en ongeveer 20 tot 25 minuten in de oven.

Superlekker met een frisse salade met radijsjes.

Het recept komt uit een boek van Nadia en Merijn.

Een Reactie op “Courgettequiches

  1. ga ik zeker een keer uitproberen, het ziet er lekker uit. Wij hebben courgette planten in de tuin en op een gegeven moment weet ik gewoon niet meer wat ik er mee moet..ik maak er ook muffins van die zijn ook erg lekker.
    groetjes

Geef een reactie

