Ik blaas de maan uit

foto(51)

Poëzie op een stadsmuur in Brugge, alwaar deze sprookjesachtige tekst in mijn hoofd bleef zitten. Ik droomde weg, en dacht aan de GVR (yeah, snoskommers!!) die ’s nachts met zijn trompet mooie dromen bij kindertjes door het slaapkamerraam naar binnen blaast. In de donkerte, enkel bijgestaan door oplichtende klaprozen.

De spreuk is van Fons Teijsen die twee van zijn schilderijen zo genoemd heeft.

5 Reacties op “Ik blaas de maan uit

  1. Poezie is geweldig ! En zo leuk dat je je eiegen voorstelling erbij creeert en soms zelfs een eigen betekenis wanneer de woorden wat abstract zijn. Kweenie of dat kan met woorden maar t leuke is ook in poezie kan alles. Heb je wel eens gedicht? En dan bedoel ik niet perse een rijmgedicht. Ik heb behoorlijk wat gedicht! Is super leuk om te doen!

    • Heerlijk is dat, je eigen wereld creeeren bij woorden en zinnen die voorbij komen. En inderdaad zo mooi om te zien dat iedereen anders beleeft en dus een andere sfeer kan oproepen bij poezie.
      Dichten heb ik eigenlijk nooit echt gedaan, wel lees ik de laatste tijd meer gedichten. Ook uit oude bundels van mijn vader. Ben wel benieuwd naar jouw gedichten nu!

Geef een reactie

