Tupperware uit vervlogen tijden

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ik heb niets met tupperware en heb tupperware party’s altijd met een grote boog vermeden. Maar deze (ik denk jaren ’70?) puddingvormpjes kon ik toch niet laten staan? Nu is er inmiddels op internet

één grote vintage tupperware wereld voor me open gegaan, dus deze vormpjes zullen vast niet met zijn vieren blijven.

5 Reacties op “Tupperware uit vervlogen tijden

  1. Ik gruwelde er ook van, maar heb ondertussen een pastelgele puddingvorm plus een zonne-geel en olijfgroen opbergbakje staan. Waar gaat dit eindigen ;-))

  2. Haha, laat de tupperwarewereld tot je komen! Ik heb ook zulke vormpjes, maar dan in saai wit 🙂 Ik zoek nog ijsco-vormpjes…die hadden we vroeger, maar helaas nu niet meer:)

  3. Hie rook echt haat aan tupperware tot ik een poosje terug op een rommelmarkt geweldige vintage tupperware schaaltjes en bekers zag. Niet meegenomen omdat ik trouw wilde blijven aan mijn anti tupperware principes maar nu veel spijt.

  4. voor je tupperwarevormpjes een lekkere bavarois!
    Frambozenbavarois

    Ingrediënten :
    300 g frambozen (diepvries)
    125 g suiker
    4 blaadjes gelatine (1,6 g elk)
    3 eiwitten
    2 dl room
    2 eetlepels magere platte kaas
    50 ml water

    Producten :
    extra chef, speedy chef, mengkom, klopper, siliconenspatel, microplus kannetje van 1L, crescendomaatjes

    Bereidingswijze :
    • laat de gelatineblaadjes weken in een kom water
    • doe 50 ml water in het microplus kannetje en warm 1 min op 750 W (met deksel)
    • hak de frambozen fijn in de extrachef en doe ze daarna in de mengkom
    • voeg de suiker bij het opgewarmde water in het microplus kannetje en roer goed
    • zet opnieuw (met deksel) 1,15 min op 750 W in de microgolf
    • daarna goed omroeren -> zorg ervoor dat de suiker volledig opgelost is
    • voeg de gelatineblaadjes bij, goed roeren tot ze volledig zijn opgelost
    • voeg dit nu bij de frambozen in de mengkom en roer alles goed door
    • de magere platte kaas bijvoegen en mengen
    • room opkloppen en bijvoegen, goed mengen
    • eiwitten opkloppen en luchtig omroeren
    • laat enkele uren (min. 6 uur) opstijven in de koelkast

Geef een reactie

