Horses

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Met ’t Harige Dier doe ik regelmatig een rondje langs het kanaal, en dan kom ik ook altijd langs dit lieve paard. Het dier staat met drie andere paarden, een kameel, twee schapen, twee lama’s, twee ezels, twee runderen, twee emoes en een heleboel kippen op een stuk grond wat nu dienst doet als wei. Echt schoon en vruchtbaar oogt de grond niet, maar de eigenaar zorgt gelukkig goed voor zijn bonte verzameling dieren.

En over paarden gesproken; ik las dit schrijnende verhaal op de site van Stal Hoursinne. Erg indrukwekkend wat Henk en Laurenca doen voor dieren, dus mocht ze je willen steunen (en ik denk dat ze met alle kleine beetjes al heel blij zijn)  kun je informatie vinden op hun website. Een paar jaar geleden verraste vriend mij door me mee te nemen op een buitenrit (bitloos rijden!)  op twee van de paarden van stal hoursinne. Dat was, ondanks het toen slechte weer, echt een geweldige ervaring.

3 Reacties op “Horses

  1. Ik mis het ontzettend, ik rijd sinds vorige zomer niet meer op de manege omdat ik het mentaal en fysiek even niet meer trok, inmiddels is het meer een geld kwestie geworden, maar oh wat verlang ik ernaar weer een te zijn met een paard. Gelukkig is het mooie weer in aantocht, dus hoop ik snel eens ergens een fijne buitenrit te maken. Bitloos rijden lijkt me heel bijzonder en fijn, maar ook spannend! En och het arme dier, ik zal zéker kijken of ik iets voor Sarah kan missen.

    • Voor mij is het rijden de laatste tijd ook geen optie geweest, al had ik het graag gedaan. Juist om dat gevoel van eenheid met je paard te ervaren en mijn hoofd leeg te maken….
      Mocht je ooit in de gelegenheid zijn zou ik het rijden in de ardennen echt aanraden. De natuur is prachtig, de mensen ontzettend begaan met hun dieren en de paarden zijn heerlijk op het gemak.

Geef een reactie

