Het rode lampje

foto(29)

Bij een oud en krakkemikkig stadsboertje, waar ik vorig jaar regelmatig courgettes en anders lekkers kocht, stond dit prachtige lampje in de schuur.

‘Nee,’ zei vriend. ‘Dat lampje doet het niet. Dat weet ik zeker.’ Hij liet wat zien met stekker en snoer, en ik geloofde vriend. Het lampje verdween in de kelderkast, totdat mijn vader vertelde dat er best wat mogelijk was met het lampje. Iets met snoer en stekker en een lesje elektrotechniek voor mij.

En joh, het lampje deed het gewoon! Het was helemaal voor niets naar de kelderkast verbannen geweest. ‘En waar gaat dat lampje nu heen?’, vroeg vriend angstig kijkend, visioenen hebbend van een woonkamer vol met rode lampjes.

Dus om vriend dit keer wat te ontzien, staat het lampje nu mooi en functioneel te zijn op het nachtkastje.

9 Reacties op “Het rode lampje

  1. Echt een schatje! Ik kan ook wel zo’n lesje elektrotechniek gebruiken, heb hier ook nog een heel lief niet-werkend lampje. Vriendlief binnenkort maar weer eens lieflijk aankijken :)…

  2. Héé daar ben je weer! Na alle Blogger-naar-Wordpress perikelen, ben ik al mijn favoriete blogs aan het verzamelen in één reader. Ik heb je terug, hoera! (En hoera voor het rode lampje, hij is leuk!)

Geef een reactie

