De katoenen tas

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Van Nikki kreeg ik pas geleden een erg lief pakketje toegestuurd. Om haar te bedanken, maakte ik voor haar een katoenen tote bag. Je hebt een lap stevige katoen nodig en wat fluoriserend garen. De randen heb ik enkel met een zigzag afgewerkt, dat ze wat kunnen gaan rafelen is juist de bedoeling. Ik gebruikte allerlei illustraties uit retro boekjes voor de print. Daarna strijkvinyl om de print waterdicht te maken. De combinatie stof en papier geeft weer hele leuke nieuwe mogelijkheden, je zou bijvoorbeeld ook met foto’s aan de slag kunnen.

Omdat ik toch lekker bezig was maakte ik nog een paar tassen. Voor mee naar de winkel of om aan de kapstok te hangen voor de wanten en mutsen.

9 Reacties op “De katoenen tas

    • Hi Lot,

      Thank you! Strijkvinyl kun je online kopen bij verschillende stoffenwinkeltje. In ieder geval zag ik het laatst bij vanmarieke stoffen. Mijn rol vond ik per ongeluk in een oud rommelwinkeltje. Het is echt geinig spul!

  1. Hey Eefje, wat goed dat ik je teruggevonden heb! Ik had je blogverhuizing gemist en was je al een maand of twee “kwijt”. Je nieuwe blog ziet er supermooi uit.
    Maar wat verdrietig dat ik las dat je na je moeder ook een kindje verloren bent, ik begreep dat het al niet heel vanzelfsprekend was dat jezwanger was. Dat moet enorm moeilijk zijn.
    Ik ben in ieder geval blij dat je weer terug bent!
    Lieve groet, Daphne

    • Hi Daphne,

      Dank je voor je berichtje, lief! Het is ook zeker niet makkelijk, maar ik wil niet bij de pakken neer gaan zitten en wel hoop blijven houden op beter. En fijne dingen blijven doen om niet alleen dat verdriet te voelen!
      Heb jij geen blog meer, of ben jij een andere Daphne? Liefs

      • Wat goed van je om te proberen ook fijne dingen tegenover het verdriet te zetten. Na het verlies van mijn moeder vond ik de eerste keren weer hardop en vanuit je tenen lachen wel gek trouwens. Maar ook heel erg nodig.
        Ik schrijf nog steeds via daphne-acoffeeaday.blogspot, vorig jaar niet zo actief maar nu sinds januari weer wel. Ben ik dan de Daphne die jij denkt dat ik ben 🙂 ?
        Liefs

Geef een reactie

